Souvenir Jeugdkoor

Het Souvenir Jeugdkoor was onderdeel van de sociëteit Koninklijke Liederentafel SouvenirMontagnards. De afdelingen zijn in 2019 zelfstandig geworden.

Het Souvenir Jeugdkoor werkt sinds 1997 aan de muzikale ontwikkeling van kinderen en jongeren

Het koor staat al 25 jaar onder de bevlogen muzikale leiding van gekwalificeerd klassiek zangeres, zangdocent en dirigent Peggy Hegeman, zij werkt daarbij samen met klassiek zangeres/zangpedagoge Lieke Beirnaert. Er zijn drie koren: de zangklas voor kinderen van 4 tot ongeveer 6 jaar, de opleidingsklas voor kinderen van 7 tot 12 jaar het jeugdkoor voor jongeren van ongeveer 13 tot 25 jaar. Het repertoire bestaat uit allerlei muziekstijlen uit binnen- en buitenland. Het Souvenir Jeugdkoor zingt op hoog niveau en wordt zeer regelmatig gevraagd om mee te werken aan projecten van anderen. Zo werkten zij in 2023 mee aan de Mattheus Passion van het Brabantkoor in de Grote Kerk in Breda en werken ze dit jaar mee aan de jubileumproductie van Philhamonie Zuid-Nederland bij het filmconcert van The Lord of the Rings in de Brabanthallen en Ahoy. Ook worden ze gevraagd voor verschillende opnamens, zo hebben ze eigentijdse Sinterklaasliedjes opgenomen die te vinden zijn op Spotify en hebben ze themaparkmuziek ingezongen voor de Efteling en Toverland.

Eens per twee tot drie jaar presenteert het koor een eigen productie. Zoals Belle en het beest, Koning Simba, Brundibar en De Droom die niet paste. 18 en 19 november vieren we ons 25-jarig jubileum met een energieke jubileumproductie onder professionele regie van Oda Buijs en met medewerking van zangeres en componist Marlou Vriens en een live orkest.

Naast het repeteren aan divers repertoire vormen muziektheorie en stemvorming een belangrijk onderdeel van de repetitie.